Logotyp
Logotyp
Sök

Felanmälan

Felanmälan

Felanmälan vatten, avlopp, el och fjärrvärme
Under kontorstid
Tel: 0651-760 750
Efter kontorstid
Tel: 026-18 22 39

Felanmälan och teknisk support för Bredband&TV
Alla dagar 08:00 - 22:00
Tel: 0651-760 730

Kom ihåg att alltid kolla eventuella Driftstörningar innan du felanmäler. Nedan kan du läsa om vad du själv bör kontrollera i din anläggning innan du gör en felanmälan.

Det är viktigt att du kontrollerar din egen anläggning innan du kontaktar oss. Är det fel i kundanläggningen kommer vi att fakturera en avgift för besöket. Om du har uppfyllt nedan instruktioner utan att värmen har återkommit så kontaktar du oss för bedömning. Alla våra planerade avbrott i fjärrvärmeleveransen hittar du under Driftinformation.

Instruktion för felsökning, för dig som bor i hus eller villa:

  • Börja med att kontrollera om både varmvattnet och elementen är kalla. Är något av dessa system varma går fjärrvärme fram till huset. Felorsaken ligger då i fastighetens anläggning.
  • Vattnet är grönt! Det är ovanligt att vattnet är grönt, men om det är grönt när du tappar upp varmvatten så finns det ett läckage på din värmeväxlare. Det gröna vattnet är inte farligt utan uppstår helt enkelt för att vi tillsätter Pyranin i vårt vatten för att du och vi lättare ska upptäcka läckage. Du kan läsa mer om det under fliken Infärgning (grönt vatten). Har du grönt vatten kontaktar du oss.

För dig som bor i ett flerfamiljs- eller lägenhetshus:

  • Kontakta din hyresvärd eller vaktmästare.

Ljusdal Energi
Björkhamrevägen 2 A

827 35 Ljusdal
info@ljusdalenergi.se