Vi vill att du ska vara nöjd med att vara kund hos oss på Ljusdal Energi. Därför är det ytterst viktigt att du hör av dig om du skulle vara missnöjd med något så vi kan rätta till eventuella fel så snabbt som möjligt.
Kontakta vår Kundservice om du vill framföra klagomål eller synpunkter. Där får du snabba svar och de kan vägleda dig till rätt person som kan hjälpa dig med ditt ärende. För att underlätta kontakten med Kundservice är det bra om du har kunduppgifter nära tillhands och eventuella underlag gällande ärendet.
Kontaktuppgifter samt aktuella öppettider hittar du på vår hemsida under Kundservice.
Enligt lagen om distansavtal utanför affärslokal har du rätt till 14 dagars ångerrätt. För att ångra ett avtal tar du kontakt med vår Kundservice.
Klagomål lämnas skriftligt till Kundservice via brev eller e-post.
Berätta vad du är missnöjd med, eventuella skadeståndsanspråk och ange dina kontaktuppgifter samt anläggningsnummer som finns angivet på din elfaktura. Detta underlättar för oss när vi ska kontakta dig i ärendet.
För rådgivning kan du alltid kontakta konsumentrådgivaren i den kommun du bor i eller vända dig till Konsumentverket. Även Konsumenternas elrådgivningsbyrå ger dig en opartisk och kostnadsfri vägledning om elmarknaden. Du kan också vända dig till Statens Energimyndighet för att få information om oberoende användarrådgivning och råd om tillgängliga energieffektiviseringsåtgärder och jämförelseprofiler
Om du är missnöjd med ett beslut från oss och vill få ditt ärende prövat av högre instans, kan du vända dig till:
Information från: Ljusdal Energi Försäljning AB
Ljusdal Energi
Björkhamrevägen 2 A
827 35 Ljusdal
info@ljusdalenergi.se