Ärendegång anslutning till kommunalt vatten och avlopp:
Prisförfrågan.
Ansökning om anslutning.
Ansökan behandlas.
Anslutningsavtal skickas till fastighetsägare.
Efter att vi fått in ett signerat avtal påbörjas projektering och förbindelsepunktskarta upprättas. Förbindelsepunktskarta skickas tillsammans med fakturan till fastighetsägare.
Efter betald anslutningsavgift kan anläggandet av förbindelsepunkt påbörjas. Tid för anläggande beror på aktuella förutsättningar, om det finns områdesledningar eller inte, anpassningar för grävsäsong, behov av tillstånd etc. I normala fall 1-18 månader.
Ljusdal Energis webbplats använder kakor (cookies) för att fungera på bästa sätt. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies genom att läsa vår cookiepolicy.
På ljusdalenergi.se använder vi kakor (cookies) för att förbättra webbplatsen för dig som besökare. Vi använder också kakor för webbanalys så vi kan förbättra vår webbplats. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies genom att läsa vår cookiepolicy. Du kan under inställningar själv välja vilka typer av kakor som du samtycker till.